هادی اکبری
۲۲ آبان ۱۴۰۱

0 تا 100 تبدیل شدن به کارمند ثروتمند

0 دیدگاه
ویدیو

در کشور ما حدودا سی میلیون نفر شاغل وجود دارد که نیمی از این آمار را کارمندان تشکیل می دهند، این افراد ممکن است بر حسب علاقه یا به دلیل مزایای کارمندی آن را انتخاب کرده باشند. همان‌طور که می دانید بسیاری از کارمندان تنها یک وظیفه دارند و هر روز آن را تکرارمی‌کنند، برای مثال یک کارمند تایپیست تنها وظیفه اش تایپ مواردی است که کارفرما از او درخواست کرده، این یک نواختی به مرور زمان باعث ایجاد روزمرگی در فرد کارمند خواهد شد. در ابتدا بهتر است با تعاریف کارمند آشنا شویم.

کارمند ثروتنمد

 

کارمند کیست؟

در گذشته کارمندی را شغلی می دانستند که به ازای انجام یک کار از پیش تعیین شده در مکانی معلوم شما حقوق دریافت کنید. ولی به این دلیل که  امروزه بیشتر سازمان ها هم با مشکلات و محدودیت های اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند طبیعیست که آنها ها به دنبال افرادی باشند که علاوه بر انجام وظیفه برایشان سودآوری هم داشته باشد.

 

کارمند ثروتمند کیست؟

ثروتمند بودن یک کارمند فقط شامل دارایی او نیست، کارمند ثروتمند را می توان فردی دانست که علاوه بر مثبت اندیشی در مورد شغل خود در سازمان در جایگاه شغلی و درآمدی مناسبی قرار داشته باشد. چنین فردی را می توان کارمند ثروتمند دانست. همراه ما باشید تا با ویژگی های این نوع کارمند آشنا شویم.

 

 

ویژگی های کارمند ثروتمند:

  • سعی میکند برای مشکلات راه حل ارائه دهد.
  • برای پروژه های جدید همیشه داوطلب است و از کار جدید هراسی ندارند.
  • غر نمی زند و مثبت اندیش است.
  • سعی میکند کارمندان تازه وارد و جوان تر را آموزش دهد.
  • در کار گروهی فرد برتر گروه است.

برتری های یک کارمند ثروتمند:

  • این شخص بر اساس تاثیر گذاری مثبت خود بر درآمد سازمان حقوق میگیرد.
  • کارفرما ها اصلا علاقه به از دست دادن این کارمند نیست، به همین دلیل نمی توانند به خواسته های آنها نه بگویند.
  • امنیت شغلی او از همه کارکنان سازمان بالاتر است.
  • حتی در صورت ورشکستگی سازمان به راحتی می تواند در سازمان دیگری استخدام شود.

چطور به یک کارمند ثروتمند تبدیل شویم؟

همانطور که در دوره ویدئویی کارمند ثروتمند گفتیم شما برای تبدیل شدن به یک کارمند ثروتمند نیازمند سه مولفه اساسی هستید، اگر شما هر سه این موارد را با هم به کار بگیرید آنگاه متوجه تغییراتی که در روند شغلی و درآمدیتان به وجود می آیند خواهید شد. این سه مورد عبارتند از:

ارتقاء مهارت ها:

افزایش مهارت ها باعث بهبود جایگاه شما در سازمان خواهد شد. برای این موضوع شما باید هم مهارت های فردی (همچون افزایش اعتماد به نفس) و هم مهارت های شغلی ( مثل یاد گیری مهارت های جدید) خودتان را بهبود دهید.

طبق آمار 95 درصد افراد که در مصاحبه های استخدامی شرکت میکنند به دنبال شغل های معمولی هستند اما مابقی آنها یعنی 5 درصدشان برای شغل های عالی که نیازمند آشنایی با حرفه ای خاص است در این مصاحبه ها شرکت میکنند. یقینا پیدا کردن فرد مناسب برای شغل های عالی بسیار سخت تر از یافتن فرد مناسب برای شغل های معمولی است.

 

ارزش آفرینی پایدار:

بیش از انچه از شما خواسته اند انجام دهید. برای مثال اگر شما به عنوان تایپیست در شرکت مشغول هستید می توانید یک جمله انگیزشی در پایان مقالات خود قرار دهید. ارزش افرینی را به صورت مسمتر دنبال کنید،  این کار باعث ایجاد نوعی نگرش مثبت در ذهن اطرافیان می گردد.

شبکه سازی:

در سازمان با افرادی که فکر میکنید ممکن است روزی کارآمد باشند ارتباط بگیرید. شبکه سازی که انجام میدهید باید با تمام افراد مجموعه باشد و نه فقط افراد بالاتر از خودتان. توجه داشته باشید که این کار تدریجی است و در یک روز انجام نمی شود.

البته در شبکه سازی افراد را پله ترقی خود در نظر نگیرید، در این صورت ممکن است افراد احساس کند فقط برای منافعشان با آنها در ارتباطید و در نتجه شبکه ای که برای ساخت آن مدت ها تلاش کرده اید در حداقل زمان نابود می شود.

جمع بندی:

تبدیل شدن به یک کارمند ثروتمند امری زمان بر و تدریجی است که در یک هفته و یک ماه به دست آن دست نمیابید. در طی این مسیر ممکن است بارها دلسرد شده و یا افراد دیگر سعی کنند شما را از این کار بازدارند. اما بهبود جایگاه شما در سازمان باعث میشود تا به یک مهره حیاتی برای سازمانتان تبدیل شوید. کارفرما اصلا دوست ندارد که مهره های حیاتی سازمان خود را از دست بدهد زیرا یافتن جایگزین برای این سمت امری پر هزینه است.

 

در پایان این مقاله برای شما یک پیشنهاد ویژه در نظر گرفته ایم، شما می توانید دوره ویدئویی کارمند ثروتمند را با 65 درصد تخفیف ویژه تهیه کنید.

تخفیف خرید دوره آموزشی کارمند ثروتمند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم مشاوره

نام و نام خانوادگی(Required)